Brochures ROC ASA

Jonge ambassadeurs voor de eigen school. Voor ROC ASA, een onderwijsgroep met MBO-scholen in o.m. Amsterdam, Amersfoort en Utrecht, is vanaf 2001 een wervingslijn ontwikkeld waarmee het onderwijs van deze uit christelijke MBO-scholen voortgekomen groep aan de man/vrouw wordt gebracht. Daarmee heeft een onafzienbare reeks brochures, posters, flyers en ander promotiemateriaal het licht gezien. Ongewoon voor onderwijsinstellingen was de beslissing om 'marktgericht' te gaan communiceren i.p.v. traditioneel productgericht. D denkend vanuit het opleidingsaanbod. Fotografen Hans Dirksen en Wilco van Dijen werden ingeschakeld om het motto van ROC ASA - de leerling centraal - te visualiseren. Jongeren op een bijzondere manier geportretteerd en in zijn/haar waarde gelaten. Het concept sloeg in als een bom en bleek na enkele jaren door de concurrentie vlijtig te worden geïmiteerd, maar nooit geëvenaard.
Inmiddels is het accent verschoven naar 'de mens en zijn werkomgeving', maar nog steeds is de uitstraling er een van 'persoonlijk, nuchter, dynamisch'.